Íme a világ legértékesebb bormárkái 2021-ben

Íme a világ legértékesebb bormárkái 2021-ben

A világ egyik legrangosabb, bormarketinggel és fogyasztói trendekkel, kutatásokkal foglalkozó cége a Wine Intelligence ismét közzétette a világ „legerősebb” bormárkáinak rangsorát. Az első helyen az ausztrál Yellow Tail borászat végzett, amelynek borait nálunk is megkóstolhatjátok

 

A Yellow Tail mögött a második helyen a chilei illetőségű Casillero del Diablo márka végzett, míg a dobogó harmadik fokát a szintén ausztrál Jacob’s Creek borászat szerezte meg. A Top 15-ös listán megtalálható még a 8. helyen végzett Mouton Cadet borászat és a 14. Robert Mondavi borászat is, amelyek hatalmas választékából a mi webshopunkban is megtaláltok jónéhány izgalmas tételt.

Mielőtt a szakértő követőink egy hegyes végű dugóhúzó után kapnának, hangsúlyozni szeretnénk, hogy a Wine Intelligence listája elsősorban marketingszempontokat vesz figyelembe: pl. márkaismertség, fogyasztói hűség, újravásárlási és márkaajánlási hajlandóság.

A lista összeállítása során a világ 25 legfontosabb országából, több mint 25 000 rendszeres borfogyasztót kérdeztek meg - ez világszerte mintegy 400 millió borkedvelő személyt képvisel. Az idei évben került be a felmérésbe Argentína, Olaszország, Új-Zéland, Oroszország és Szingapúr is.

A legfrissebb 2021-es listán egyébként 2020-hoz képest a legtöbb márka alacsonyabb „márkaerősségi” pontszámokat ért el, ami elsősorban a koronavírus miatti alacsonyabb vásárlási gyakoriságra és a márkákkal való kevesebb „találkozásra” vezethető vissza.

A 2021-es index legjelentősebb előrelépői közé tartozik a chilei Santa Carolina. A közel 150 éves, patinás borászat három helyet javítva idén először került be a Top 10-be. Valamint ki kell emelni még az öt helyet előreugró Torres borászatot, amely egy igazi multinacionális márka, hiszen Katalónia mellett Chilében és az Egyesült Államokban is vannak jelentős termőterületei.

A Wine Intelligence jelentése szerint "a piaci korlátozásokkal, lezárásokkal és karantén-periódusokkal tarkított év extrém kihívást jelentett a bormárkák számára, és a helyreállás még eltarthat egy ideig". 

Az ismert és ezért megbízhatóbbnak tekintett márkák könnyebben átvészelték az időszakot, mert a fogyasztók ezekben a hónapokban kevésbé próbáltak ki új márkákat. De összességében valamennyi pincészet számára negatívum volt, hogy a vásárlási gyakoriság visszaesett, a vevők nem néztek olyan gyakran be sem a pincékbe, sem a borszaküzletekbe, és értelemszerűen a vendéglői, éttermi fogyasztás is drasztikusan visszaesett.

„Amint a lezárások feloldása után ismét egy remélhetőleg stabilabb piaci környezetbe kerülünk, a márkatulajdonosok számára az lesz a legfontosabb kihívás, hogy helyreállítsák a vevőkkel való pozitív, személyes kapcsolatokat” – hangsúlyozta ki Lulie Halstead, a Wine Intelligence ügyvezető igazgatója.

Az eredeti cikk itt tekinthető meg:

Yellow Tail and Casillero del Diablo stay top of global power list



Hírek

expand_less