Szeretnél egy tuti tippet, amivel Karácsony, Mikulás-nap, az évvégi céges partik vagy iskolai ünnepségek kapcsán meglepheted barátaidat, rokonaidat, kollégáidat?
- Bevezetés
-
Jelen Általános Szerződési Feltételek (továbbiakban ÁSZF) tartalmazza a www.heinemann.hu weboldalon (a továbbiakban: honlap/webshop) elérhető termékajánlat megvásárlásához az igénybevevő (továbbiakban: Felhasználó) általi használatának feltételeit. A honlap használatához szükséges azon technikai tájékoztatást, melyet ezen ÁSZF nem tartalmaz, a honlapon elérhető egyéb tájékoztatások nyújtják.
-
Kiszállítási díjszabás:
-
Átvétel Szállítási díj Személyesen ( 2360, Gyál Gorcsev Iván utca 1. ) ingyenes GLS futárszolgálattal - házhozszállítás 1.500 Ft -> 30.000 Ft alatti vásárlás esetén.
30.000 Ft felett a szállítás ingyenes.
MPL futárszolgálattal - házhozszállítás 1.990 Ft -> 30.000 Ft alatti vásárlás esetén.
30.000 Ft felett a szállítás ingyenes.
MPL postán maradó/postapont 1.190 Ft -> 30.000 Ft alatti vásárlás esetén.
30.000 Ft felett a szállítás ingyenes.
Packeta futárszolgálattal - csomagpont 1.390 Ft -> 30.000 Ft alatti vásárlás esetén.
30.000 Ft felett a szállítás ingyenes.
-
A Felhasználó a honlap használatához tudomásul veszi és elfogadja a jelen ÁSZF-ben foglaltakat.
- A Szolgáltató
- Név: Heinemann Testvérek Kft
- Székhely: 2360 Gyál, Gorcsev Iván utca 1.
- Levelezési cím: 2360 Gyál, Gorcsev Iván utca 1.
- Telephely címe: 2360 Gyál, Gorcsev Iván utca 1.
- Képviselő neve: Pulai Imre ügyvezető
- Cégjegyzékszám: 13-09-125883
- Bejegyző Bíróság neve: Budapest Környéki Törvényszék Cégbírósága
- Adószám: 10788976-2-13
- Közösségi adószám: HU 10788976
- Számlavezető pénzintézet: Unicredit Bank
- Számlaszám: 10918001-00000088-24010001
- Telefonszám: +36 29 920 940
- E-mail cím: webshop@heinemann.hu
- A honlapon (weboldalon) folytatott tevékenység
Kizárólag magánszemély fogyasztók részére palackozott alkoholtartalmú italok, édességek és ezekhez kapcsolódóan reklámtárgyak (védjegyes poharak, nyitók, asztalnemű stb.) értékesítése távollévők között kötött szerződéssel, amelyet a szerződés szerinti termék(ek)re a felek egyidejű fizikai jelenléte nélkül úgy kötnek meg, hogy a szerződés megkötése érdekében a szerződő felek kizárólag távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszközt, internetes hozzáférést alkalmaznak.
A Szolgáltatást kizárólag Magyarország területére tudja szolgáltató teljesíteni.
A honlap a Szolgáltató részéről eladható termékek bemutatását, és azok online megrendelési lehetőségét biztosít a magánszemély Felhasználók számára. A honlapon a Felhasználó menüpontok segítségével böngészhet. A termékek rendszerbe sorolva találhatók meg. Az esetleg Akciós termékeknél a mennyiség limitált és az akciós ár a készlet erejéig tart.
A Heinemann Testvérek Kft. webshop-ban vásárolt termékek továbbértékesítése nem megengedett.
- Felhasználási feltételek
4.1 Felelősség
A Weboldalon való vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az Internet technikai és műszaki korlátainak ismeretét és a technológiával együtt járó hibalehetőségek elfogadását. A honlapunk biztonsági foka megfelelő, használata nem jelent kockázatot, azonban javasoljuk, hogy tegye meg az alábbi óvintézkedéseket: használjon vírus és spyware védelmi szoftvereket friss adatbázissal, telepítse az operációs rendszer biztonsági frissítéseit.
A Felhasználó a honlapot kizárólag a saját kockázatára használhatja, és elfogadja, hogy a Szolgáltató nem vállal felelősséget a használat során felmerülő vagyoni és nem vagyoni károkért a szándékosan, súlyos gondatlansággal, vagy bűncselekménnyel okozott, továbbá az életet, testi épséget, egészséget megkárosító szerződésszegésért való felelősségen túlmenően.
A Szolgáltató kizár minden felelősséget a honlap használói által tanúsított magatartásért és hogy a Felhasználó teljes mértékben és kizárólagosan felelős saját magatartásáért.
A Felhasználó köteles gondoskodni arról, hogy a honlap használata során harmadik személyek jogait vagy a jogszabályokat sem közvetlenül, sem közvetett módon ne sértse.
A Felhasználók által a honlap használata során esetlegesen elérhetővé tett tartalmat (például hozzászólás) a Szolgáltató jogosult, de nem köteles ellenőrizni, és a közzétett tartalmak tekintetében a Szolgáltató jogosult, de nem köteles jogellenes tevékenység folytatására utaló jeleket keresni és ezekért felelősséget nem vállal. A Szolgáltató mindezen tekintetben kizárólag felületet, on-line megjelenési lehetőséget biztosít.
4.2 Szerzői jogok
A honlap egésze (szövegek, képek, grafikai elemek, stb.) szerzői jogvédelem alá tartozik. A weboldalon megjelenített tartalom egészét, illetve részeit a saját személyes használattól eltérő célra és mértékben kizárólag a Szolgáltató előzetes írásbeli engedélye alapján lehet. Tilos engedély nélkül bármilyen módon felhasználni, kinyomtatni, reprodukálni, nyilvánosan közzétenni, terjeszteni, tárolni, átruházni, illetve bármilyen egyéb módon a nyilvánosságot szolgáló vagy kereskedelmi célzattal felhasználni.
- A honlapon történő vásárlás
5.1 Megrendelés folyamata
A www.heinemann.hu webshop-on keresztül történő megrendeléshez regisztráció nem szükséges, de a következő vásárláskor nyújtandó felhasználói élmény miatt javasolt, mivel a rendelés megadásakor a rendelés rögzítéséhez, számlázáshoz, kiszállításhoz szükséges személyes adatokat meg kell adni, így ha az mentésre kerül regisztráció formájában, újbóli megadása nem szükséges. A regisztráció a hozzá kapcsolódó adatszolgáltatás önkéntes. A regisztráció elektronikusan, egy adatlap kitöltése és elküldése útján történik a Szolgáltató honlapján keresztül, és feltétele, hogy a felhasználó a jelen Üzletszabályzatot elfogadja, és annak rendelkezéseit magára nézve kötelezőnek ismeri el. A Szolgáltató jogosult visszautasítani bármely regisztrációs igényt, amennyiben a felhasználó valótlan vagy hiányos adatokat ad meg a regisztrációs adatlapon, vagy az adatokból, illetve a körülményekből arra lehet következtetni, hogy a regisztráció célja nem a weboldal rendeltetésszerű használata. A Szolgáltató jogosult továbbá a regisztrációt törölni, amennyiben a weboldal használata (böngészés, illetve megrendelés) esetén a felhasználó részéről visszaélést, jogellenes magatartást vagy cselekményt észlel. Korábban már regisztrált felhasználóink akár a kosár összeállítása előtt, akár utána a „Belépés” funkcióval, a weboldal jobb felső sarkában található két mező segítségével, e-mailcímük és jelszavuk beírásával tudnak bejelentkezni. A regisztrált felhasználó regisztrációját bármikor megszüntetheti: ehhez először be kell lépnie felhasználónevével és jelszavával, majd a „Regisztráció törlése” gombra kattintva törölhető a regisztráció. Belépés után megjelenik egy Adatok módosítása menüpont, ahol a regisztráció során megadott adatait tudja módosítani, valamint a leadott megrendelésének adatait, és állapotát követheti nyomon.
A regisztrált felhasználó csak saját nevében vásárolhat, illetve járhat el.
A vásárló a megrendelését a termékek virtuális kosárba helyezésével állíthatja össze. A termék alatti „Kosárba” gombra kattintva lehet elindítani a megrendelés feladását. A „Kosár megtekintése” gombra klikkelve megtekinthetők a kiválasztott termékek, és itt van lehetőség módosítani vagy törölni a kosár tartalmát. Ezt követően ”A kosár tartalma” ablakban a „Megrendelem” ikonra kattintva lehet eljutni a következő oldalra, ahol még nem regisztrált vásárlóink regisztrálhatnak, regisztrált vásárlóink pedig e-mailcímük és jelszavuk megadásával bejelentkezhetnek. A következő oldalon („Megrendelés - Az Ön adatai”) ellenőrizhetők és/vagy javíthatók a személyes adatok.
A „megrendelés” gombra való kattintás után a legördülő menüben ki kell választani, milyen módon kívánja átvenni a megrendelt termékeket, milyen módon kívánja kifizetni rendelését, illetve újból ellenőrizhetők a megrendelés adatai, illetve megtekinthető a megrendelés összegzése. A „Megrendelem” gombra kattintva lehet jóváhagyni a rendelést, de itt még lehetőség van módosításra. A „Megrendelem!” gomb újbóli megnyomásával véglegesedik a rendelés és beérkezik a Heinemann Testvérek Kft. vevőszolgálatára. A vásárló a “Megrendelem” gombra kattintással kötelező érvényű ajánlatot tesz a bevásárlókosárban található árucikk(ek) megvételére, és ezzel elfogadja ezen Üzletszabályzat érvényességét. A Szolgáltató a rendelés feladása után automatikusan egy kézhezvétel megerősítését tartalmazó elektronikus levelet küld, amely azt igazolja, hogy a vásárló rendelését a webshop megkapta; ez azonban nem jelenti a vásárló ajánlatának elfogadását. Amennyiben a vásárló a megrendelés rögzítése után (pl.: a visszaigazoló e-mailben) észlel hibás adatot, azt haladéktalanul, de legfeljebb 24 órán belül köteles jelezni azt a Szolgáltató felé.
A szerződés csak akkor tekinthető megkötött szerződésnek, amikor a Szolgáltató kinyilvánítja a rendelés elfogadását, amelyet egy külön e-mailben küldésével igazol vissza. A visszaigazolás tartalmazza a megrendelés részleteit: a megrendelés számát, a megrendelő adatait, a megrendelt termék(ek) megnevezését, mennyiségét, árát, a kiszállítás esetén annak árát, végül a megrendelés teljes bruttó végösszegét.
-
A Heinemann Testvérek Kft. fenntartja magának a jogot, hogy „a rendelhetőként” feltüntetett, ám időközben elfogyott, hiányos, vagy nem utánrendelhető termékre nem fogadja el a megrendelést és a szerződéskötést visszautasítja, amelyről a vásárlót értesíti. Illetve, ha esetleges rendszerhiba következtében valamilyen oknál fogva a feltüntetett árjelentősen eltér a valódi ártól, akkor a megrendelést sztornózza, erről a Megrendelőt külön tájékoztatva.
-
- A megrendelt termékek átvételére a telephelyünkön is van lehetőség. Készpénzes és bankkártyás fizetésre is van mód.
- Minden hétköznap 08:00-15:00 között a következő címen: 2360, Gyál Gorcsev Iván utca 1. van lehetőség a megrendelt termék átvételére.
- A termék megvásárlására csak 18 éven felüli személy jogosult, a termék átvétele előtt erre alkalmas igazolványt kell bemutatnia.
- A megrendelt termékek átvételére 3 munkanapig van lehetőség. Utána a megrendelés automatikusan törlődik.
A megrendelés visszaigazolására a megrendelés beérkezésétől számított 24 órán belül, többnapos ünnepek esetén pedig az ünnepet követő munkanapon kerül sor. Amennyiben a vásárló erre a visszaigazolásra 48 órán belül nem reagál, úgy megrendelését a visszaigazolásban foglaltak szerint véglegesnek tekintjük. A megrendelés visszaigazolásával a Heinemann Testvérek Kft. és a vásárló között a visszaigazolt megrendelés és a jelen Üzletszabályzat tartalmával egyező, kereskedelmi forgalomban kapható áru(k) adásvételére irányuló szerződés jön létre. A jelen Üzletszabályzat alkalmazásában – amennyiben a jelen Üzletszabályzat eltérően nem rendelkezik – szerződésen ezt a jogügyletet kell érteni. A megrendelt terméket a megrendelés visszaigazolásától számított 3. napig áll módunkban a vásárlónak rezerválni (félretenni). Amennyiben a megrendelő a 3. nap munkaidő végéig nem jelentkezik a termékekért, azokat ismételten felszabadítjuk a többi vásárló számára. A vásárló a Heinemann Testvérek Kft. honlapján való regisztrációval, továbbá a telefonon vagy elektronikusan leadott rendeléssel elismeri, hogy jelen Üzletszabályzat, valamint az Adatkezelési Tájékoztató rendelkezéseit megismerte és elfogadja, a rendelés menetével tisztában van, továbbá az Adatvédelmi Tájékoztatóban részletezett adatkezelésekhez hozzájárul.
A választott termék a kosár gomb segítségével helyezhető a kosárba, a gomb mellett a szükséges darabszám beállítható. A Felhasználó a kosár tartalmát a Kosár menüpont segítségével ellenőrizheti. Itt módosíthatja azt, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, illetve törölheti az adott tételt. A Kosár ürítése gomb segítségével lehetőség van a kosár teljes kiürítésére is. A Felhasználó a Megrendelés gombra klikkelve folytathatja a vásárlási folyamatot. Második lépésként lehetőség van belépésre, regisztrációra. A megvásárolni kívánt termék főbb jellemzőit az adott termék melletti ismertető tartalmazza. Az ismertető leírás téves értelmezéséből eredő károkért felelősséget nem vállalunk. Szolgáltató a megfelelő gondossággal kezeli a honlapon szereplő információkat, azonban azokban változás, elírás mindezek ellenére lehetséges. Az adatbázisunkban található képektől való esetleges eltérésekért felelősséget nem vállalunk, de törekszünk rá, hogy a termékképek lehetőség szerint a valóságot tükrözzék.
Amennyiben a honlapon szereplő bármely információ ésszerű eljárás mellett homályosnak, hiányosnak, vagy ellentmondónak tűnik, úgy a vásárló köteles a Heinemann Testvérel Kft. vevőszolgálatát megkeresni, és tájékoztatást kérni. Ennek elmaradása a vásárló részéről önhibának minősül, és az ezzel összefüggő hátrányos következményekért a felelősség a vásárlót terheli. A vásárló ugyancsak nem alapíthat kifogást, igényt, felszólalást, illetve bármilyen jogorvoslatot a Heinemann Testvérek Kft.-vel szemben, ha a vásárló a Heinemann Testvérek Kft. vevőszolgálatától telefonon vagy elektronikusan felvilágosítást, tájékoztatást szerezhetett volna.
Amennyiben a Szolgáltató minden gondossága ellenére hibás ár kerül a Weboldalon feltüntetésre, különös tekintettel a nyilvánvalóan téves, pl. a termék közismert, általánosan elfogadott vagy becsült árától jelentősen eltérő, esetleg rendszerhiba miatt megjelenő árra, akkor a Heinemann Testvérek Kft. nem köteles a terméket hibás áron átadni, szállítani, hanem felajánlhatja a helyes áron történő szállítást, amelynek ismeretében a Felhasználó elállhat vásárlási szándékától.
A regisztrált felhasználó csak saját nevében vásárolhat, illetve járhat el.
A regisztráció esetén az alábbi adatokat kell a Felhasználónak megadnia: e-mail cím, név, telefonszám, számlázási cím, valamint ha ettől eltérő a szállítási cím. Szeszes ital rendelése esetén a megrendeléshez a Felhasználónak közölnie kell a születési évét, hónapját, napját.
A hozzáférési adatok titokban tartásáért a Felhasználó felelős. A Felhasználó felelős az adatai frissítéséért, valamint köteles a Szolgáltatónak bejelenteni, ha tudomására jutott, hogy az adataival harmadik fél visszaélt. Elfelejtett jelszó esetén a honlapon új jelszó kérhető a regisztrált e-mail címre.
A fogyasztó nyilatkozatának elmulasztása esetén nem lehet vélelmezni a Szolgáltató ajánlatának - hallgatólagos – elfogadását.
5.2 Ajánlati kötöttség, visszaigazolás
A Szolgáltató a Felhasználót 2 munkanapon belül tájékoztatja a visszaigazolásról. Ha a Felhasználó nem kapja ezt meg 2 munkanapon belül a visszaigazolást, úgy a Felhasználó mentesül ajánlati kötöttsége alól, a megrendelt termékeket nem köteles átvenni. Minderre tekintettel a Felhasználó tudomásul veszi, hogy a megrendelés leadásával ajánlati kötöttsége keletkezik a Szolgáltató visszaigazolásáig, de legfeljebb a megrendelés leadásától számított 1 munkanapig.
A visszaigazoló e-mail tartalmazza a vásárlás során megadott adatokat, a rendelési adatokat, a megrendelt termék(ek) nevét, árát, a választott fizetési és szállítási módokat, a rendelés sorszámát, valamint ezen felül a Felhasználó rendeléssel kapcsolatos megjegyzéseit.
5.3 A szerződés létrejötte
A szerződés megkötésére magyar nyelven van lehetőség. A megrendelés leadása és annak visszaigazolása elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak megfelelően irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.
A szerződés az automatikus visszaigazolás megérkezésével jön létre.
A fogyasztó kötelezettségeinek legrövidebb időtartama valamint a szerződés időtartama a szerződés a jogviszony lezárásával – szerződésszerű teljesítés vagy jogorvoslat lezárulta - esik egybe.
A kiszállítás díja rendeléskor a honlapon és a visszaigazolt ajánlatban írásban, bruttó összegben szerepel. A személyes átvétel költségmentes.
5.4 A szerződés iktatása
A honlapon keresztül kötött szerződés nem minősül írásbeli szerződésnek, a Szolgáltató azt nem iktatja, utólagosan nem hozzáférhető.
5.5 Számla
A Szolgáltató papíralapú számlát állít ki a teljes árról.
A számlát, mely a felhasználó személyesen veszi át az áru átvételekor.
Ha a Felhasználó egyes tételekről külön számlát szeretne kérni, akkor külön kell azokat megrendelnie.
- Fizetés menete, átvételi lehetőségek
5.6 Telephelyen való átvétel; készpénzes & bankkártyás fizetés
-
- A megrendelt termékek kiszállítását Szolgáltató szerződéses partnere, a GLS futárszolgálat vagy MPL futárszolgálat végzi. A szállításról a Felhasználó külön értesítést kap SMS –ben, e-mailben vagy telefonon.
- Ha a termék megvásárlására csak 18 éven felüli személy jogosult, a termék átvétele előtt erre alkalmas igazolványt kell bemutatnia. Ennek megtörténtét a szállító a szolgáltató részére feljegyzi. Ilyen árucikk nem adható át 18 év alatti személynek.
- A számla a szállítás felhasználó által elfogadott költségét tartalmazza. A Szolgáltató szállítási értékhatártól, vagy mennyiségtől függően jogosult a webshopban ingyenes szállítást felajánlani.
- A termék(ek) a számlával együtt készpénz vételár kifizetése ellenében a megrendelésben regisztrációban megadott szállítási címen átadásra kerül(nek).
- Fontos tudni, hogy a kiszállítás munkaidőben történik, ezért kérjük, olyan címet adjon meg, ahol ebben az időben tartózkodik. Ha a házhoz szállítás meghiúsul, szállítónk új szállítási időpontról értesíti a felhasználót, ha ekkor is sikertelen, harmadszor is kísérletet tesz a kézbesítésre. Ha ez is sikertelennek bizonyul, az áru visszakerül a Szolgáltatóhoz, és szolgáltató megrendelése törlésre kerül.
- Házhozszállítás, banki előre utalásos fizetés
- A Felhasználó megrendelése után a Szolgáltató automatikusan visszaigazolja a megrendelést.
- A megrendelés visszaigazolása tartalmazza a fogyasztó által választott fizetési módot, illetve a Szolgáltató bankszámlaszámát, amire a Felhasználónak a vásárlás után 3 munkanap áll rendelkezésre az elfogadott vételár és szállítási költség átutalására.
- Valamint a közlemény mezőbe kérjük feltüntetni a négy jegyű ( pl.: #1710 ) megrendelési azonosítót, amit az automatikus megrendelési visszaigazoló e-mailben talál.
- A megrendelt és kifizetett termékek egyeztetett kiszállítását a banki átutalást követően a Szolgáltató szerződéses partnere, a GLS futárszolgálat végzi.
- A szállításról a Felhasználó külön értesítést kap e-mailben, SMS -ben vagy telefonon.
- Ha a termék megvásárlására csak 18 éven felüli személy jogosult, a termék átvételekor erre alkalmas igazolványt kell bemutatnia a megrendelőnek. Ennek megtörténtét a szállító a szolgáltató részére feljegyzi. Olyan külső pontra, ahol nem ellenőrizhető az átvevő születési éve, hogy jogosult átvenni a csak 18 éven felüliek által átvehető terméket, termékeket, a webshop nem szállít ki.
- A számla a szállítás felhasználó által elfogadott költségét tartalmazza. A Szolgáltató szállítási értékhatártól, vagy mennyiségtől függően jogosult a webshopban ingyenes szállítást felajánlani.
- A termék(ek) a számlával együtt a megrendelésben/regisztrációban megadott szállítási címen az átvételkor átadásra kerül(nek).
- Fontos tudni, hogy a kiszállítás munkaidőben történik, ezért kérjük, olyan címet adjon meg, ahol ebben az időben tartózkodik. Ha a házhoz szállítás meghiúsul, szállítónk új szállítási időpontról értesíti a felhasználót, ha ekkor is sikertelen, harmadszor is kísérletet tesz a kézbesítésre. Ha ez is sikertelennek bizonyul, az áru visszakerül a Szolgáltatóhoz, és szolgáltató megrendelése törlésre kerül.
- Bankszámlaszám:
A fizetendő összeget társaságunk 10918001-00000088-24010001 ( UNICREDIT ) számú bankszámlájára kérjük átutalni.
- Házhozszállítás, onlinebankkártyás fizetéssel
- A Felhasználó megrendelését azonnal kifizetheti a webshopban online-bankkártyájával.
- A fizetés a Simple Pay, mint szerződéses partner weboldalának fizetési felületén történik. A bankkártyás fizetést követően az Simple Pay rendszere visszaigazolást ad a fizetés sikerességéről. Ha a fizetés sikeres volt, a megrendelt áruk összeállítása és kiszállítása elkezdődik. Erről a fogyasztót a webshop e-mailben értesíti.
- A megrendelt és kifizetett termékek egyeztetett kiszállítását Szolgáltató szerződéses partnere, a GLS, MPL, Packeta futárszolgálat végzi. A szállításról a Felhasználó külön értesítést kap e-mailben, SMS -ben vagy telefonon.
- Ha a termék megvásárlására csak 18 éven felüli személy jogosult, a termék átvételekor erre alkalmas igazolványt kell bemutatnia a megrendelőnek. Ennek megtörténtét a szállító a szolgáltató részére feljegyzi. Olyan külső pontra, ahol nem ellenőrizhető az átvevő születési éve, hogy jogosult átvenni a csak 18 éven felüliek által átvehető terméket, termékeket, a webshop nem szállít ki.
- A számla a szállítás felhasználó által elfogadott költségét tartalmazza. A Szolgáltató szállítási értékhatártól, vagy mennyiségtől függően jogosult a webshopban ingyenes szállítást felajánlani.
- A termék(ek) a számlával együtt a megrendelésben/regisztrációban megadott szállítási címen az átvételkor átadásra kerül(nek).
- Fontos tudni, hogy a kiszállítás munkaidőben történik, ezért kérjük, olyan címet adjon meg, ahol ebben az időben tartózkodik. Ha a házhoz szállítás meghiúsul, szállítónk új szállítási időpontról értesíti a felhasználót, ha ekkor is sikertelen, harmadszor is kísérletet tesz a kézbesítésre. Ha ez is sikertelennek bizonyul, az áru visszakerül a Szolgáltatóhoz, és szolgáltató megrendelése törlésre kerül.
- Elállási jog
Elállási jog gyakorlásának menete
Az e pontban foglaltak kizárólag a szakmája, önálló foglalkozása vagy üzleti tevékenysége körén kívül eljáró természetes személyre vonatkoznak, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, valamint az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje (a továbbiakban Fogyasztó).
A terméknek, több termék szolgáltatásakor az utoljára szolgáltatott terméknek, a Fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától számított tizennégy (14) napon belül a szerződéstől indokolás nélkül elállni.
Fogyasztót a szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja elállási jogát.
A fogyasztó elállási jogát - jelen ÁSZF mellékletét képező - nyilatkozatminta kitöltésével és megküldésével is gyakorolhatja.
Ha a Fogyasztó elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát köteles eljuttatni (például postán, vagy elektronikus úton küldött levél útján) a jelen ÁSZF 1. pontjában feltüntetett elérhetőségek igénybevételével a Szolgáltató részére. Ebből a célból a Fogyasztó felhasználhatja a megrendelést visszaigazoló e-mailhez mellékelt elállási nyilatkozat - mintát is. A Fogyasztó határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát a Szolgáltató részére.
A Fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy elállási jogát e rendelkezéseknek megfelelően gyakorolta.
Mindkét esetben a Szolgáltató e-mailben haladéktalanul visszaigazolja a Fogyasztó elállási nyilatkozatának megérkezését.
Írásban történő elállás esetén azt határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a Fogyasztó az erre irányuló nyilatkozatát 14 naptári napon belül (akár a 14. naptári napon) elküldi a Szolgáltatónak.
Postai úton történő jelzés alkalmával a postára adás dátumát, e-mailen keresztül történő értesítés esetén az e-mail illetve a postai feladás idejét veszi figyelembe a Szolgáltató a határidő számítás szempontjából. A Fogyasztó levelét ajánlott küldeményként adja postára, hogy hitelt érdemlően bizonyítható legyen a feladás dátuma.
A Fogyasztó elállás esetén köteles a megrendelt terméket a Szolgáltató 1. pontban feltüntetett címére indokolatlan késedelem nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni. A határidő betartottnak minősül, ha a Fogyasztó a 14 napos határidő letelte előtt elküldi (postára adja vagy az általa megrendelt futárnak átadja) a terméket.
A termék(ek) Szolgáltató címére történő visszaküldésének költsége a Fogyasztót terheli. A Szolgáltatónak az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módjában átvenni. A termék visszaküldésének költségének kívül az elállás kapcsán a Fogyasztót semmilyen más költség nem terheli.
Ha a Fogyasztó eláll a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb a Fogyasztó elállási nyilatkozatának kézhezvételétől számított 14 napon belül a Szolgáltató visszatéríti a Fogyasztó által teljesített valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási (kiszállításért fizetett) költséget is, kivéve azokat a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy a Fogyasztó a Szolgáltató által felkínált, legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott. A Szolgáltató jogosult a visszatérítést mindaddig visszatartani, amíg vissza nem kapta a terméket, vagy a Fogyasztó nem igazolta hitelt érdemlően, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a Szolgáltató a korábbi időpontot veszi figyelembe.
A visszatérítés során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot alkalmaz a Szolgáltató, kivéve, ha a Fogyasztó más fizetési mód igénybevételét kéri; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Fogyasztót semmilyen többletköltség nem terheli.
A Fogyasztó kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért, ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használat miatt következett be.
- A Fogyasztót mely esetekben nem illeti meg az elállási jog
Szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a Szolgáltató a teljesítést a Fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a Fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti.
Olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac Szolgáltató által nem befolyásolható, a 14 napos elállási határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ.
Olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a Fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állított elő a Szolgáltató elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a Felhasználó személyére szabtak.
Romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében.
Olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.
Olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel.
Olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a Szolgáltató által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor.
A fogyasztó a köteles megtéríteni a vállalkozás ésszerű költségeit, ha a kérése alapján történt időelőtti teljesítés esetén a teljesítés megkezdését követően gyakorolja felmondási jogát.
- Szavatosság
8.1 Kellékszavatosság
A Felhasználó a Szolgáltató hibás teljesítése esetén a Szolgáltatóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény rendelkezéseinek megfelelően.
Fogyasztói szerződés esetén a Fogyasztónak minősülő Felhasználó az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termékhibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait a Felhasználó érvényesíteni már nem tudja.
Nem a Fogyasztóval kötött szerződés esetén a Felhasználó az átvétel időpontjától számított 1 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit.
A Felhasználó – választása szerint – az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet: Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha ezek közül a Vásárló által választott igény teljesítése lehetetlen vagy a vállalkozás számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést a Felhasználó nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a Felhasználó is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról a Felhasználó egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban Felhasználó viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.
A Felhasználó köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő (2) hónapon belül közölni.
A Felhasználó közvetlenül a szolgáltatóval szemben érvényesítheti kellékszavatossági igényét.
A teljesítést (vagyis a kiszállítást, átvételt követő) követő hat hónapon belül felismert hiba esetén vélelmezni kell, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt, kivéve, ha e vélelem a hiba jellegével, vagy a termék természetével összeegyeztethetetlen. A Szolgáltató csak akkor mentesül a szavatosság alól, ha ezt a vélelmet megdönti, vagyis bizonyítja, hogy a termék hibája a Felhasználó részére történő átadást követően keletkezett. Ennek alapján a Szolgáltató nem köteles a Felhasználó kifogásának helyt adni, ha megfelelően bizonyítja, hogy a hiba oka, a termék nem rendeltetésszerű használatának következménye. A teljesítést követő hat hónap elteltével azonban a bizonyítási teher megfordul, vagyis vita esetén a Felhasználónak kell bizonyítania, hogy a hiba már a teljesítés időpontjában fennállt.
8.2 Termékszavatosság
Termékszavatosság kizárólag ingó dolog (termék) hibája esetén merülhet fel. Ez esetben a Fogyasztónak minősülő a Felhasználó – választása szerint – az 7.1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként a Felhasználó kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.
A termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.
Alkoholtartalmú ital átvételekor Szolgáltató kéri, hogy a palack színe, formája, kivitele, a benne lévő ital tisztasága és állaga szerint nem megfelelőnek ítélt terméket azonnal küldje vissza cserére. Nyitott palacknál ezek az igények nem érvényesíthetőek automatikusan. Nyitott palack cseréje csak annak minőségi bevizsgálása után lehetséges.
Termékszavatossági igényét a Felhasználó a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két (2) éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
A Felhasználó a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja.
A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Felhasználónak kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
- a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
- a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
- a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthető. Termékszavatossági igény eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a Felhasználó a gyártóval szemben érvényesítheti.
8.3 Jótállás
Az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállással kapcsolatban az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet tartalmaz előírásokat. A rendelet (tárgyi) hatálya csakis az új, Magyarország területén kötött fogyasztói szerződés keretében értékesített és a rendelet mellékletében felsorolt termékekre vonatkozik.
A kormányrendelet mellékletében felsorolt tartós fogyasztási cikkek tekintetében a kötelező jótállás 1 év, melynek kezdő időpontja a termék a Fogyasztónak történő átadásának a napja vagy ha az üzembe helyezést a Szolgáltató vagy annak megbízottja végzi, az üzembe helyezés napja.
A vállalkozás jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja, hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Ugyanazon hiba miatt a Felhasználó kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági és jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet, egyébként viszont a Felhasználó a jótállásból fakadó jogok az 8.1. és a 8.2. pontban meghatározott jogosultságoktól függetlenül megilletik.
A kellékszavatosság, a termékszavatosság és a jótállás fogalmak pontos és megfelelő használata érdekében, hogy a fogyasztó számára világos és egyértelmű legyen az e fogalmak jelentése közötti különbség, a kötelező tájékoztatás érdekében az alábbi tájékoztatót ajánljuk vevőink figyelmébe:
„ 3. melléklet a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelethez
A kellékszavatosságról, a termékszavatosságról és a jótállásról szóló mintatájékoztató
8.4 Szavatossági, jótállási igények érvényesítése
A szavatossági igényeit a Felhasználó az alábbi elérhetőségeken érvényesítheti:
- Név: Heinemann Testvérek Kft.
- Levelezési cím: 2360 Gyál, Hrsz: 7000/15
- Telefonszám: +36 29 920 940
- E-mail cím: webshop@heinemann.hu
- Jogérvényesítési lehetőségek
9.1 Panaszügyintézés helye, ideje, módja
A Felhasználó a termékkel vagy a Szolgáltató tevékenységével kapcsolatos fogyasztói kifogásait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő:
- Név: Heinemann Testvérek Kft.
- Levelezési cím: 2360 Gyál, Gorcsev Iván utca 1.
- Telefonszám: +36 29 920 940
- E-mail cím: webshop@heinemann.hu
A Szolgáltató a szóbeli panaszt, amennyiben arra lehetősége van, azonnal orvosolja. Ha a szóbeli panasz azonnali orvoslására nincs lehetőség, a panasz jellegéből adódóan, vagy ha a Felhasználó a panasz kezelésével nem ért egyet, akkor a Szolgáltató a panaszról jegyzőkönyvet – melyet öt évig, a panaszra tett érdemi válaszával együtt - vesz fel.
A Szolgáltató köteles a jegyzőkönyv egy példányát - a telephelyen felvett szóbeli panasz esetén azonnal a Felhasználónak átadni, vagy ha ez nem lehetséges, akkor az alább részletezett panaszra vonatkozó szabályok szerint köteles eljárni.
A Szolgáltató a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a Felhasználónak legkésőbb az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi a jegyzőkönyv másolati példányát.
Minden egyéb esetben a Szolgáltató az írásbeli panaszra vonatkozó szabályok szerint jár el.
A telefonon, vagy más hírközlési eszköz segítségével rögzített panaszt a Szolgáltató egyedi azonosítóval látja el, mely a későbbiekben egyszerűsíti a panasz visszakeresését.
A Szolgáltató a hozzá írásban érkezett panaszt 30 napon belül érdemben megválaszolja. Az intézkedés jelen szerződés értelmében a postára adást jelenti.
A panasz elutasítása esetén a Szolgáltató az elutasítás indokáról tájékoztatja a Felhasználót.
9.2 Egyéb jogérvényesítési lehetőségek
Amennyiben a Szolgáltató és a Felhasználó között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a Szolgáltatóval való tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a Felhasználó számára:
- Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságnál (A felhasználó lakóhelye, vagy a Szolgáltató székhelye szerint illetékes területi Kormányhivatal fogyasztóvédelmi szervezeti egységéhez lehet benyújtani. Elérhetőségeket itt talál: területi nfh.hu/teruleti.)
- Békéltető testület eljárásának kezdeményezése A vállalkozás székhelye szerint illetékes békéltető testület neve és székhelye: Pest Megyei Békéltető Testület, 1119 Budapest, Etele út 59-61. 2. em. 240
- Bírósági eljárás kezdeményezése.
- Egyéb
10.1 ÁSZF, árak módosítása
A Szolgáltató jelen ÁSZF-et, a honlapon forgalmazott termékek árait és egyéb feltüntetett árakat nem visszamenőleges hatállyal bármikor módosíthatja, a módosítás a honlapon történő közzétételt követően lép életbe, és csak az életbe lépést követő tranzakciókra érvényes.
10.2 Technikai korlátok
A honlapon történő vásárlás feltételezi a Felhasználó részéről az Internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra. A Szolgáltatót nem terheli felelősség, ha bármilyen működési hiba észlelhető az internetes hálózatban, ami megakadályozza a honlap működését és a vásárlást.
10.3 Reklámtilalom
A felhasználó, illetve vásárló tudomásul veszi, hogy az online vásárlással összefüggésben a 2008. évi XLVIII. törvény (reklámtörvény) szerint tilos a alkoholtartalmú ital olyan reklámja, mely gyermek-, illetve fiatalkorúaknak szól, gyermek- vagy fiatalkorút mutat be, alkoholtartalmú ital mértéktelen fogyasztására ösztönöz, vagy negatívan tünteti fel az önmérsékletet, illetve az alkoholfogyasztástól való tartózkodást, az alkohol fogyasztását jobb fizikai teljesítménnyel vagy járművezetéssel kapcsolja össze, olyan benyomást kelt, hogy az alkohol fogyasztása hozzájárul a társadalmi vagy szexuális sikerhez, azt állítja vagy olyan benyomást kelt, hogy az alkoholnak gyógyászati tulajdonsága van, serkentő vagy nyugtató hatású, azt állítja vagy olyan benyomást kelt, hogy az alkohol személyes konfliktusok megoldásának eszköze lehet, vagy a magas alkoholtartalmat az italok pozitív minőségi jellemzőjeként hangsúlyozza.
Tilos közzétenni alkoholtartalmú ital reklámját sajtótermék első borítólapjának külső oldalán, illetve - honlap esetén - a nyitó oldalon, színházban vagy moziban 20 óra előtt, illetve gyermek-, illetve fiatalkorúak számára készült műsorszámot közvetlenül megelőzően, annak teljes időtartama alatt és közvetlenül azt követően, egyértelműen játék céljára szánt terméken és annak csomagolásán, és köznevelési és egészségügyi intézményben, továbbá ilyen intézmény bejáratától légvonalban mért kétszáz méteres távolságon belül szabadtéri reklámhordozón.
10.4 Kereskedelmi gyakorlat
Szolgáltató a 2008. évi. XLVII. törvénynek megfelelő kereskedelmi gyakorlatot folytat, amelynek alkalmazása során ésszerűen elvárható szintű szakismerettel, illetve a jóhiszeműség és tisztesség alapelvének megfelelően elvárható gondossággal jár el. Külön Magatartási kódexszel a szolgáltató nem rendelkezik.
10.5 Adatvédelmi szabályzat
A szolgáltató adatvédelmi szabályzata a jelen ÁSZF mellékletét épezi.
- Érvényesség
Jelen Általános Szerződési Feltételek hatályba lépésének ideje: 2015.12. 13
Elállási/Felmondási nyilatkozatminta
(csak a szerződéstől való elállási/felmondási szándék esetén töltse ki és juttassa vissza)
Címzett:
Alulírott/ak kijelentem/kijelentjük, hogy gyakorlom/gyakoroljuk elállási/felmondási jogomat/jogunkat az alábbi termék/ek adásvételére vagy az alábbi szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés tekintetében:
Szerződéskötés időpontja /átvétel időpontja:
A fogyasztó(k) neve:
A fogyasztó(k) címe:
A fogyasztó(k) aláírása: (kizárólag papíron tett nyilatkozat esetén)
Kelt:
…...........................................................
Aláírás